Copyright © 2012 Helse Nord RHF, 8038 Bodø - tlf.: 75 51 29 00 - faks: 75 51 29 01
|Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonsdirektør Kristian I. Fanghol. Nettredaktør Helen K. Åsli. E-post: postmottak@helse-nord.no. Valideringstest: W3C
Vi lodder stemningen under forskningskonferansen på universitetet i Tromsø.
Hallvard Lilleng
Nevrologisk avdeling, Institutt for Klinisk Medisin, Universitetet i Tromsø
Hva har vært det mest interessante innlegget så langt?
”Det mest interessante var Magne Nylennas innlegg om Helseforskningsloven. Det går rett inn i kjerna av det vi jobber med. Spesielt i forhold til de nye retningslinjene som kommer 1. august der etisk komite blir veldig viktig”
Hva bør vi forske mer på i Nord-Norge innen medisin og helse?
”Jeg synes vi burde satse på klinisk forskning som kommer samfunnet til gode. Tromsø-undersøkelsen er en god plattform for det”
Maisoon Alhamidi
Medisinsk genetikk, Universitetssykehuset Nord-Norge
”Tromsø-undersøkelsen, jeg er veldig interessert i de i statistikkene som går på folkehelse”
”Jeg skal bare være her i seks måneder så jeg er litt usikker, men det er virker veldig interessant med forskning på hvordan været påvirker helsa”
Allan Jørgensen, Rehabiliteringssenteret Nord-Norges Kurbad
”Jeg har fått med meg foredragene om innovasjon, og det som slo meg etter å ha hørt Eiliv Lund er hvor viktig det er å hele tida tenke nytt”
”Det er nok viktig å tenke forebygging. Det blir mange flere eldre og presset på sykehusene blir større. Jeg tror det blir viktigere å hjelpe folk til selvhjelp”
Copyright © 2012 Helse Nord RHF, 8038 Bodø - tlf.: 75 51 29 00 - faks: 75 51 29 01
|Ansvarlig redaktør: Kommunikasjonsdirektør Kristian I. Fanghol. Nettredaktør Helen K. Åsli. E-post: postmottak@helse-nord.no. Valideringstest: W3C