Et intens og givende Helgelands-besøk

I to dager har ny administrerende direktør i Helse Nord RHF, Cecilie Daae, besøkt det meste av Helgelandssykehuset.

Publisert 21.02.2020
Sist oppdatert 02.03.2020
På Helgelandssykehuset Mosjøen, intensivavdelingen

​Turen startet i Helgelandssykehuset Sandnessjøen tidlig torsdag morgen 20. februar. Daae ønsket å gjøre seg kjent med hele Helgelandssykehuset, for å få et godt innblikk i pasientbehandling og organisasjonen. I Helse Nord, er det Helgelandssykehuset som står overfor de store strukturelle utfordringene framover, hvor helseministerens beslutning om to sykehus på Helgeland skal gjennomføres.

For Daae var det viktig å få møte og snakke med medarbeidere, og å generelt gjøre seg kjent med Helgelandssykehuset.

Etter besøket i Sandnessjøen gikk turen i bil videre til Mosjøen og deretter Mo i Rana. De distriktspsykiatriske sentrene og de somatiske sykehusene ble besøkt alle steder.

Se bilder fra turen i bildekarusellen.

Helgelandssykehuset har også distriktspsykiatrisk og distriktsmedisinsk senter i Brønnøysund. Det skal Daae besøke ved en senere anledning.