Høring: strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet
Helse Nord RHF har gjennomført høring på strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet.

Helse Nord RHFs delstrategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet skal bidra til å realisere de strategiske innsatsområdene i Strategi for Helse Nord RHF 2021–2024 og Nasjonal handlingsplan for pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring.
Gjennomføring av tiltakene i delstrategien skal bidra til å bedre forutsetningene for å planlegge, gjennomføre, evaluere og korrigere virksomheten, i tråd med forskrift om ledelse og kvalitetsforbedring i helse- og omsorgstjenesten.
Delstrategien skal bidra til å sette retning for Helse Nord RHF sitt arbeid med kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet i perioden 2022-2025, og er uttrykk for prioriteringer som vil prege styringsdialogen og regionale satsninger for denne perioden.
Høringsfristen var 18. september 2022, og høringen er nå avsluttet.
Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet (utkast).pdf
Høringssvar
- Høringssvar fra kvalitetsrådgiver NLSH HF – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 111 KB)
- Høringssvar fra nasjonale medisinske kvalitetsregistre UNN HF – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 685 KB)
- Høringssvar fra Nasjonalt kvalitetsregister for ryggkirurgi – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 1,66 MB)
- Høringssvar fra Nordlandssykehuset - Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 183 KB)
- Høringssvar fra overbioingeniør ved Hammerfest sykehus – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 70 KB)
- Høringssvar fra seksjonsoverlege FMR Helgelandssykehuset – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 237 KB)
- Høringssvar fra SKDE – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 2,34 MB)
- Høringssvar fra UNN HF – Strategi for kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet(PDF, 257 KB)