Vi skriver ny resept i stedet for å fornye eksisterende resept. Da lager vi duplikater som fastlegen eller andre leger må rydde.
Vi forordner kurer feil og det skaper misforståelser og rot for andre.
- Vi velger feil brukskode (vi vet ikke at vi kan opprette kur uten seponeringsdato?)
- Vi setter ikke seponeringsdato (selv om den er kjent), legemiddelbehandlingen blir da liggende i PLL til den seponeres
Vi oppdaterer ikke DIPS medikasjon, men skriver endringer i legemiddelbehandling i epikrisen og ber fastlegen oppdatere PLL, da må fastlegen rydde etter oss og det tar lang tid før endringene kommer inn i PLL.
Dårlig forskrivningspraksis i sykehusene synes og skaper rot og merarbeid for andre i samhandlingskjeden.