Dialogmeldinger mellom helseforetak og legekontor innføres på UNN
Dette er en sikker, elektronisk kommunikasjonskanal mellom spesialisthelsetjenesten og primærhelsetjenesten. Hensikten er å erstatte telefoner og unngå at henvisning og epikrise brukes til andre formål. Dialogen vil lagres i pasientens journal.
![Colourbox](/49a283/contentassets/63e704ddf643475c9023b63222c1f7eb/cb-lege-med-nettbrett.jpg?format=webp&width=900&height=600&quality=80)
Dialogmeldinger mellom helseforetak og legekontor er allerde innført i Helgelandssykehuset og Finnmarkssykehuset.
- Vi er svart glade for at tjenesten nå også blir tilgjengelig ved det største helseforetaket i regionen. Med det når vi ut til enda flere brukere. Digital dialogmelding vil gjøre det enklere for behandlere å kommunisere om en pasient på en sikker måte, sier Ingrid Kulseng-Varmedal, prosjektleder for digital dialog i Helse Nord RHF.
![Ingrid Kulseng-Varmedal, prosjektleder digital dialog i Helse Nord RHF](/49a285/contentassets/63e704ddf643475c9023b63222c1f7eb/ingrid-kulseng-varmedal-helse-nord-ikt.jpg?width=2470&height=3088&quality=80&format=webp)
Ingrid Kulseng-Varmedal, prosjektleder digital dialog i Helse Nord RHF
- På denne måten vil dialogen få en egen kanal. Dialogen vil lagres i pasientens journal, understreker Kulseng-Varmedal.
![Illustrasjonsbilde](/49a0b1/contentassets/63e704ddf643475c9023b63222c1f7eb/logg-pa-din-egen-helse-person-stor.png?format=webp&width=900&height=600&quality=80)