Oppstart av ny øyeklinikk i Narvik

Alexandra Wexler er ny øyelege med driftsavtale i Narvik, og åpner nå sin nye klinikk i Fagernesveien 3.

Publisert 28.05.2024
Sist oppdatert 03.06.2024
En mann og en kvinne
Alexandra Wexler og Frode Eilertsen er begge fornøyde med oppstarten i Narvik.

Den nye øyelegen har hatt noen forsinkelser på grunn av utfordringer med lokaler og utstyrsleveranser. Wexler startet så smått etter pinsen i midlertidige lokaler, og er fra medio juni klar for å ta imot pasienter.

Se nettsiden for mer informasjon om åpningstider og kontaktinformasjon

Åpent hele sommeren

–  Planen er å holde åpent hele sommeren, og heller ta en lengre juleferie. Kataraktoperasjoner er planlagt å starte fra august, opplyser Wexler, som uttrykker stor glede over å kunne påbegynne arbeidet.

En mann med krøllete hår
Legespesialist Alexandra Wexler.

Frode Eilertsen, seksjonsleder eksterne helsetjenester i Helse Nord RHF, uttaler at det har pågått et lengre arbeid med å etablere et tilbud for pasientene i Narvik-området.

– Åpningen av klinikken er gode nyheter, og vi ser frem til at hun kommer i gang. Dette vil representere en viktig milepæl for Narvik-regionen. Vi ønsker Alexandra Wexler lykke til med oppstarten av avtalepraksisen, og er klar over at dette tilbudet har vært etterlengtet, uttaler Eilertsen.

Velkommen nord!

Eilertsen er tilfreds med å ha rekruttert ny spesialist nordover, noe som viser landsdelens attraktivitet.

Frode Eilertsen
Seksjonsleder Frode Eilertsen er glad for at legespesialist Alexandra Wexler kom nordover og starter opp avtalepraksis i Narvik.

– Vi ønsker flere spesialister velkommen til Nord-Norge, enten som avtalespesialister eller som spesialister ved våre sykehus, avslutter Eilertsen.

Her finner du oversikt over alle avtalespesialistene i regionen.